«Долина теплиць» – на Закарпатті з’явився новий еко-бренд

В Ужгородському прес-клубі відбулося засідання, головною темою якого стала: «Долина теплиць» – новий гастрономічний еко-бренд Закарпаття.

 

Засновник нового гастрономічного продукту «Долина теплиць» Михайло Штефаньо розповів про продукцію Боржавської долини, її особливості і родзинки. Михайло працює у сфері туризму та культури, але вирішив якісно доповнити враження гостей, які приїжджають на Закарпаття і пропонувати їм сувенірну продукцію місцевого виробництва. «Це продукція, яка вирощується місцевими виробниками у долині, де все вкрито теплицями, починаючи від села Кам’янське, закінчуючи Заріччям та Греблею, – розповів Михайло Штефаньо. – Всім відомі наші теплиці, територія яка вкрита ними. Тому ми вирішили використати у нашому стартапі назву «Долина теплиць». Умовою для створення продукції було виробництво з місцевих продуктів, місцевих овочів. Щоб люди могли збільшувати реалізацію своїх продуктів. Виготовляємо сухофрукти та консерви з овочів, що вирощуються вздовж Боржавської долини. Пропагуємо здорове харчування».

Серед сухофруктів «Долини теплиць» – яблука, груші, шипшина. Серед овочевих смаколиків — в’ялені томати та сливи, різні соуси з перцю та помідорів. «Робимо аджику, але під місцевою назвою – дріблянка, – додає Михайло Штефаньо.  – З насіння гострого перцю будемо робити приправу. З цікавинок- цілющий і корисний соус чилі з чорнобривцями. Це тренд сезону 2021.  Сушимо хрін, черешні, персики, моркву». На сьогодні продукція «Долини теплиць» продається у крамниці «Селиський рокаш» у Нижньому Селищі, у Хусті, в Іршаві, Ужгороді та Мукачеві, у Вільхівці на території Зарічанської ОТГ, а також через інтернет та соцмережі.

Велика частина продукції теплиць тепер залишається на ринках Закарпаття і такі ініціативи –корисна справа, що допомагає і місцевим виробникам і презентує край. На цьому наголосив Федір Шандор, президент Закарпатської туристичної організації . Він також поінформував про нові гастрономічні тренди Закарпаття 2021, які, не зважаючи на коронавірус, будуть приваблювати туристів в область.

«У 2021 році ще 6 виробників вина отримають ліцензії, подано всі документи.  До цього таких було троє. Маємо в області 18 сироварень, 19 пивоварень, а також унікальні речі, наприклад, арахісова плантація у Велятині, шафранова плантація у Медведівцях, Лавандова гора – найбільша в Україні (13 га), яка цього року випускає косметичну фішку– пудру з дамаської троянди.  Равликова ферма готує нову продукцію для сезону. Маємо 6 виробників чаю з лікарських рослин, 9 виробників соків, які базуються на продукції садів області, 5 великих виробників форелі струмкової, 7 виробників лекварів. Овочевий напрям — Долина теплиць, Турянський часник, — каже Федір Шандор.– Закарпаття отримує сертифікат на перший закарпатський хліб нульового циклу. Використовується зерно (спельта), вирощене та перемелене на Закарпатті. Це Сирний Штефан від Валентина Штефаньо. Очікується, що до 1 травня налагодиться випуск третього виду хліба Штефан. Маємо також 90 сертифікованих виробників м’ясоковбаcної продукції, але органічний відбір пройшли тільки три виробники».

Як розповів Федір Шандор, на Закарпатті діють також 4 великі ферми по вирощуванню грибів. Закарпаття також є №1 в Україні з виробництва продуктів бджільництва (перга, прополіс, медовуха і тд.).

 

clipnews

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *